Eneseareng »

Kas me oleme ikka ärkvel?
[30. aprill 2011 | Kirjutas: Kaido | 16671 korda loetud | kokku kommentaare: 42]

Sa ärkad üles ning avastad, et see oli uni. Ükskõik, kas see oli midagi ilusat ja romantilist, mida sa nägid, või midagi jubedat ja hirmutavat, sa ei muretse selle pärast enam. See oli uni, ja see on möödas.

Aga kuidas sa selles kindel saad tegelikult olla? Jah, sa oled praegu selles kindel, sest nüüd ärkasid sa üles, kuid sa ei olnud selles kaugeltki nii kindel, kui sa magasid. Kõike, mis sinu unenäos aset leidis, võtsid sa täie tõsisusega. Sa põgenesid, kui oli aeg põgeneda. Sa armastasid, kui oli aeg armastada. Kõik tundus väga reaalne. See oli nagu päris. Mõnikord isegi nii päris, et sa tahaksid, et see ei oleks kunagi lõppenudki.

Nüüd on see aga läinud. Sa ärkasid üles ning sa tead, et see kõik juhtus ainult sinu peas. Kogu see ilu või hirm olid vaid sinu mõtted - sinu mõistuse toodang, mida sa terve öö reaalsuseks pidasid. Tegelikult toimus see kõik aga ainult sinu peas. Nüüd oled sa tagasi päris maailmas.

Kas päris maailm on üldse olemas?
Jah, nüüd oleme tagasi päris maailmas. Aga kuidas me teame, et see praegu päris maailm on? Kui keegi tuli meie juurde meie unenäos ja ütles, et jookse või muidu tapan su ära, siis me jooksemegi. Me jooksime koguni nii kõvasti, et kogu voodi värises. Me usume seda, mida ta ütles ning me tunneme, et kui me kohe midagi ette ei võta, siis saame surma.

Täpselt sama reaalselt võtame ka seda, mis praegu meie elus toimub. Sa loed seda artiklit ja sa oled 100% veendunud, et see on päris maailm. See kõik tundub lihtsalt liiga reaalne, et uni olla. Liiatigi leiavad unenäod aset meie peas. See aga toimub päriselt.

Stopp!!! Mõtle nüüd korraks selle väite peale: Unenäod leiavad aset meie peas, aga see toimub päriselt. Kas see väide on tõene?

Kus kohas sa päris maailma koged? Kas sa koged seda välismaailmas või koged sa seda enda teadvuses? Liiga keeruline ja uskumatu? Mõtle uuesti. Kõik nähtused, mida sa "päris maailmas" tunnistad, on seal ainult tänu sellele, et sa mõtled nendest. Mitte midagi ei ole olemas sinu jaoks ilma sinu teadvuseta, nende peale mõtlemata. Sinu aju on see, mis loob maailma just selliseks, nagu see on. Kogu maailm on sinu ajus, mitte kuskil sinust väljaspool. Maakeral on 6 miljardit aju ja 6 miljardit maailma. Igaüks näeb seda natukene erinevalt, vastavalt oma tõekspidamistele, kogemustele ja hirmudele. Kuid see kõik toimub nende peas. Täpselt samas kohas, kus leiavad aset ka nende unenäod.

Mida ütlevad teised inimesed meile?
Väga levinud viis oma elule selg keerata, on väita, et teised inimesed ei lase mul elada nii, nagu ma tahaksin. Küll on nad kurjad, õelad ja kadedad. Kõik teised on pahad peale minu enda, eks?

Vaata nüüd seda situatsiooni eelpool kirjeldatud olukorra valguses. Mitte ühtegi inimest ei saa ju eksisteerida ilma sinu poolse teadvustamiseta. Jah, sa võid väita, et teised inimesed eksisteerivad ka peale seda, kui sa surnud oled, aga see ei lähe sulle ju korda. Kui sa surnud oled, ei huvita sind see, mida teised teevad. Järelikult ei ole see siis tähtis enam. Tähtis on see, mis toimub praegu nn "päris maailmas". Praegu väidad sa, et sa ei saa oma elu elada, sest see või too on kuri ning halb. Sa mõtled nii ainult seetõttu, et oled elus ja teadvel. Kõik toimub sinu teadvuses. Just nagu öösel unenäoski.

Sa ise näed selle inimese selliseks, nagu ta sulle tundub. Ülejäänud 6 miljardit inimest ei pruugi näha teda üldse sellisena, nagu sina näed. Sinu jaoks võib ta olla halb isa ning kuri abikaasa, aga kellegi teise jaoks musterpapa ja hoolivaim mees maailmas. Need on vaid meie enda projektsioonid, mida me vihkame või armastame.

Et seda paremini mõista, soovitan teha ühe harjutuse. Mõtle ühe inimese peale, kes sulle ei meeldi. Kirjuta valgele paberile selle inimese nimi ja "See inimene on ...". Nüüd kirjuta 10 omadust, mida sa tema juures ei salli. Kui see on tehtud, siis asenda inimese nimi enda nimega, et näha, mida sinu teadvus välja mõtles ... sinu enda kohta.

Sa projitseerisid need omadused küll temale, aga see on siiski sinu teadvus, mis talle need sildid külge pani. Tal ei ole neid silte ilma sinu mõtlemiseta. Tal on need sildid küljes ainult sinu unenäos, sinu poolt looduna. Teiste inimeste unenägudes võib ta hoopis teistsugust rolli kanda. Sina oled see, kes vastutab nende siltide loomise eest. Ja sina oled see, kes neid silte muuta saab. See on sinu unenägu. Seega tekib küsimus Kas me oleme üldse üles ärganud?

Artikkel meeldis? Soovi korral leiad siit lisalugemist ja vaatamist

Raamat
E-Raamat
E-Raamat
E-Raamat
E-Kursus
30. aprill 16:39 Inna kirjutas:
Ma võin ju silte muuta,aga inimest ma ei saa muuta:)
30. aprill 17:07 maire meldre kirjutas:
Küssa...olen nt.jutuhoos vargaga ja siis mõtestan lahti tema olemust....mõtlen ...nii ja naa nagu soovitasid...ja siis ohh üllatust,minu teadvus mõtles välja, et ma siis nagu olengi see...hmmmm varas v???? nohh tean , et lahtikirjutamatta ja toores näide aga tavainimene ju nii teeks....kuidas mõistaksid inimesed sind???????
30. aprill 17:13 Karin kirjutas:
Jah, see on juba tõesti raskem ülesanne. Mul tekkis veel selline mõte, et kui keegi on tõeliselt "paha" (ta on varastanud, teisi kiusanud või midagi seaduse vastast teinud), siis kuidas ma peaksin ta "paremaks" mõtlema, kui tema tegevused ongi halvad ja mulle mitte vastuvõetavad? Ja kui see inimene lihtsalt on mu elus ja temast lahti ei ole võimalik saada?
30. aprill 17:31 Kaido Pajumaa kirjutas:
Maire,
hea küsimus, olen täpselt sellele vastanud vist juba 100x :))

Kui inimene varastas, on see fakt, mitte silt. Kui sa ütled, et varas on HALB, on see silt. Äkki ta on väga hea inimene, aga varastas seetõttu, et vastasel juhul oleks ta laps nälga surnud. Meie kasv toimub siis, kui hakkame mõistma, selle asemel, et kogu aeg hukka mõista.

Ükskõik, kelle käest sa küsid, on tal olemas väga veenev põhjendus endale, miks ta seda teeb. Kas usud, et kuskil on inimene, kes ütleb, et jah, ma olen halb inimene ja teen seepärast halbu asju? Ei, tal on motiiv ja põhjendus endale, miks ta midagi teeb. Ta lihtsalt näeb maailma erinevalt meist. Kui me oskame õppida tema moodi maailma näha, saame teda võibolla ka aidata.
30. aprill 17:34 Kaido Pajumaa kirjutas:
Karin,

kui sulle ei sobi kellegi vaated ja käitumine, siis tähendab, et te "elate" erinevates maailmades, kus on erinevad reeglid. Me ei saa mitte kedagi halvaks või heaks mõelda. See ei ole vajalik. Kui meie enda maailm muutub, hakkavad sealt lihtsalt need inimesed ära kukkuma, kes siia ei sobi. Ei ole mõtet end kiusata ja püüda kedagi heaks või halvaks mõelda. Las nad olla sellised, nagu on. Sildid tekivad meie sees ja teevad meile haiget. Need, kellele sildid pannekse, on sellest täiesti suva. Viha ja nördimus tekib ju meie sees - meie kannatame.

Ja ma ei saa sellest väitest aru, et temast ei ole võimalik lahti saada. Ehk pead sa silmas, et temast ei ole võimalik lahti saada viisil, nagu sa tahad. Laiendades aga oma piire, laiendad sa ka võimalusi temast vabanemiseks. See võib olla alguses valus, raske ning sellega võib kaasneda hukkamõist, aga see ei tähenda, et võimalust ei ole. See on meie enda valik, kas me võimalust kasutame. Võimalus on alati.
30. aprill 18:04 Inna kirjutas:
Kas Sa väidad,et halbu inimesi pole olemas,on vaid meie enda projektsioonid.Sry, ma vist ei saa Sinu mõttekäigust eriti aru:) .....Kui ma olen täiuslik,pole mul vigu ega mõrasid.Kuidas saan olla õnnelik,kui päike ei saa minu sisse paista? Une kohta niipalju ,et ajal,mil inimene magab,saab ta universumist algset kosmilist energijat:)
30. aprill 18:13 Kaido Pajumaa kirjutas:
Jah, just seda ma väidan :))

Absoluutses tähenduses ei ole halbu inimesi olemas. Halvaks ja heaks muutuvad nad teiste inimeste peas.

Miks sa peaksid püüdma kedagi üldse muuta (küsimus sinu esimesele kommentaarile)? Kui sulle ei meeldi, mida teine teeb, siis järelikult on teil antud olukorrale lihtsalt erinevad vaated. Samamoodi, nagu sulle tundub, et tema käitub ja mõtleb valesti, tunneb tema, et sina hoopis käitud valesti. Kus siis tõde asub? Tõde ei olegi ju. On vaid erinevad vaated lähtuvalt erinevale taustsüsteemile.

PS. Kui sa oled täiuslik, siis ei ole võimalik, et sa teistes inimestes vigu ja mõrasid näed ;)

PPS. Jah, võib-olla saame kosmilist energiat, aga võib-olla ei saa. Me ei tea seda. Mitte keegi ei tea seda. Kindel on aga see, et selle unenäo kogemine toimub meie teadvuses. Mõnikord peegeldab see päevasündmusi, mõnikord lihtsalt meie alateadlikke hirme jms.

Siia võib kõisugu müstikat sisse tuua, kuid see ei olnud artikli eesmärk. Artikli point oli, et unes olles tundub see reaalne. Praegune elu tundub ka reaalne. Aga praeguse elu kogemine toimub tegelikult samamoodi meie teadvuses, just nagu unenäodki.
30. aprill 18:32 Prl S kirjutas:
Ehh, mulle muidugi meenus kohe film "Inception" :ppp
30. aprill 18:33 Inna kirjutas:
Kas inimese teod ei tee teda halvaks inimeseks(nagu näiteks tapmine)ma ei saa ju tema kohta öelda ,et ta on hea inimene..ainult jh, tappis lapse julmalt ära. Ma ei ole täiuslik ja Sina ka arvan,et ei ole.Täiuslik oli ainult üks inimene siin maal ja see oli Jeesus Kristus:)
30. aprill 23:05 trinc kirjutas:
aga ma olen unenäos teadlik, et ma näen und :)
30. aprill 23:23 Anneli kirjutas:
See on väga tõene küsimus. "Kas me oleme üldse üles ärganud?" See on väga laiaulatuslik mõte... ma mõtlen siin , et me liigume "uinuvas olekus",unustades oma põhiloomuse - olla elus, olla avatud kõgele, kõigile...
01. mai 01:26 Terje Krupp kirjutas:
Inna, mind kõnetas Sinu arutelu tapmisest. Olen aru saanud, et tapmine on seotud suuresti mineviku taagaga ehk isikliku või kollektiivse südametunnistusega. Oletatakse, et me kanname kaasas 5 põlvkonna rõõmu ja muret ja kannatusi.
Energeetiliselt pole vahet, kui vanalt kedagi tapetakse, seega ka aborti loetakse tapmiseks. Seetõttu on ka tapmise puhul oluline olla hinnanguvaba. Teadmine, et meil kõigil on oma südametunnistus, annab võimaluse tapjat toetada tema ummikseisus.
Pole olemas halbu inimesi, on haiget saanud inimesed, kel puudub oskus oma valuga toime tulle.
01. mai 01:41 Angela kirjutas:
Mu käed läksid täiesti külmaks, seda teksti lugedes...
01. mai 09:14 Terje Krupp kirjutas:
@Angela, kui Sa pead silmas minu kirjutatud teksti, siis käed on inimesel armastuse väljendamiseks, mitte raskuste tassimiseks (mõistes, midagi teiste eest ära tegemiseks) . Veri aga kuulub perede süsteemile, kust me tuleme. Oletan, et kui käed muutusid külmaks, siis tõmbus veri kaitsesse või veel midagi. Võimalik, et on peresüsteemis või endal läbielamata leinasid, austamata elusid.
Iga keha reageering on märk, mida tuleb austada. Terav keha tunnetus ja tähelepanelikkus keha suhtes annavad märku, et me oleme võimelised endaga tööd tegema. Siit kõik algab:) Siin on vastus Kaido küsimusele, kas me oleme ikka ärkvel?
01. mai 13:55 Anu kirjutas:
Mulle meeldib Kaido mõttekäik.
Hakkasin tõsiselt arutlema kunagi selle üle, kui nägin korduvalt und millest ärkasin kaks korda. Ärkasin, keetsin endale kohvi, koristasin elamist, võtsin külalisi vastu ja oh imet ärkasin reaalselt ja kõik oli uni. Kindlasti on veel kellegil selliseid topelt une ja ärkamise kogemisi, see on üsna kõhe kogemus.
Mida siis alateadvus tahab meile öelda, ehk seda, et on aeg ärgata oma reaalsest elu ja luua uus reaalne elu, mis on rohkem iseenda tundeelu lähedane. Ehk seda, et me peame ärkama iga päev, iga hetk läbi uute ja uute arusaamade elule. Otsima koguaeg endas seda, milline arusaam tuleb lahti lasta või mis peaks jääma, et hästi edasi toimetada. Mitte kartma seda, kas keegi läheb meie elust või tuleb meie ellu. Oma aastate pikkused haavad üles leidama, neid tervendama, et need edasipidi väga valel hetkel välja ei lööks.
Siin oli juttu ka tapmisest,see on elu draama, mis puudutab paljude elusid. Väga keeruline on seda inimesena mõista. Ka sõnad või teise inimese haiglane kontrollimine võib paljude hingeelud tappa.
Üks metafoor.
Kui oleks olukord, lahing ja mulle vistakse kätte automaat, siis ilmselt korjaks üles oma ürgloomuse instinktid ja teeks seda, mis sellises olukorras on vaja teha... mõtlemata kas ma olen hea või halb inimene.
Ma arvan, et reaalne elu on see, mis meid igapäev tabab või kuhu me satume,palju on seda mida saab ise valida, kuid palju on ka seda, mis on paratamatu. Endaga tuleb õppida toime tulema, mida ilmselt üritab ka Kaido edasi anda artiklis.
01. mai 15:04 Priit kirjutas:
Olen aastaid endaga tegelenud, mida rohkem enda kohta tean, seda vähem tahan suhelda nii mitmegi inimesega oma elus. On olnud vihastamisi, solvumisi ja lausa hakatud kõvasti keelt peksma.
Endaga tegelemisega tekib uus energia ja see annab ka hea enesetunde, mul on täiesti ükskõik mida need inimesed seletavad või seleta. Õige sõber või tuttav mõistaks, kui ei, pole vajagi.
Kindlasti on minu uutmoodi suhtlemisel võlusõna EI, ma ei lase ennast mõjutada ega ärarääkida, väljapressida hirmutamise ega süüdistamisega. Minu elu ja minu otsused, teen ise oma otsuseid ja lasen ka teistel teha oma otsuseid, kõik on kopromisside teema.
Elu on selgem ja reaalsem, SEE ON MINU TÕDE ENDAST JA OMA ELUST!
01. mai 15:06 Priit kirjutas:
vabandust kompromisside teema!
01. mai 23:01 Kati kirjutas:
Huvitav vaatenurk ja hea meeldetuletus. Looga seoses meenus oma kogemus ühe inimese mittesallimisest. Sellel emotsioonil oli enda olemuse hävitav toime, millele sain abi ainult eneseanalüüsi ja andestamisega. Proovin lisaks ka eelpool nimetatud harjutust, kas olen oma sallimatusest ka lõplikult vabanenud:). Kui ette kujutada ka kõige hullemat kurjategijat puhta lehena vastsündinuna ema kätel, siis tekivad ainult positiivsed emotsioonid..
02. mai 00:04 Monna kirjutas:
Ma tegin selle harjutuse hiljuti läbi Lektooriumi koolitusel. Nimelt tihti inimesed teevad haiget lähedastele ja just seetõttu, et nad teavad 100% missugused me oleme. Me oleme vabad nende ees, koos hirmude, muredega, nad näevad kõike. Nende eest ei varja miskit! Mina valasin oma viha enda kalli noormehe peale. Vihane olin tegelikult enda peale aga ta aktsepteeris mind sellest hoolimata, et lausa sõimasin teda aga ta ikka ei pööranud mulle selga, sest ta armastab mind. Ma ei õigusta sõimu...vaid pärast peegelharjutuse läbimist mõistsin,et kõik need sõnad, mis talle näkku pildusin olid minust ja minu kohta. Peale seda on minu ellu tulnud Jumal. Kaido minu jaoks on see parim artikkel olemasolevate artiklite seast, sest sellest kiirgab elujõudu!
02. mai 02:39 Asti kirjutas:
Unenägudest nii palju,et ma nägin unes enne teise poja sündi,et sünnitan kodus.Ja see juhtuski päriselt,et kõik läks nii kiirelt,ainult selle vahega,et mees tiris mu autosse ja laps sündis autos.See oli mulle täis tõestus,et unenäos võib tulevikku näha!
02. mai 06:30 Katrin kirjutas:
Kes arvab, et elu ei ole müstiline ja kõik on väga täpselt seletatav, võtab ära endalt kogu elu võlu.
Minu jaoks on elu müstiline, ma küll ei aja ennast hulluks selle väitega ja ei suru seda teistele peale aga minu elus on rohkem rõõmu ja imesid. Kes on müstikud, jääge selleks, kas või vaikselt oma südames, ärge kuulake kedagi, kes muud väidab ja imed sünnivad iga päev.
02. mai 07:53 Karmen kirjutas:
Lääne maailm genereerib mingit "valgustumise" ideed, kuid tegelikult on budismis sellega silmas peetud just "ärkamist" ja üks tuntumaid "ärganuid" oli Buddha. Ärkamise alus aga on teadlikkus.
Huvitav on mu enda elus aga see, et mind äratas tõelisele elule just unenägu, mida nähes ma teadsin, et see on uni, kuid see oli äärmiselt hirmutav ja hommiku esimene otsus oli see, et olen oma edaspidises "reaalses" elus iga päev õnnelik hoolimata ühestki välisest tingimusest, sest see on mu kohus maailma ees. Suuresti on ka õnnestunud seda lubadust pidada ja seda pikemat aega.
To Priit: mitte keegi ei sunni peale meie enda meid suhtlema endale ebameeldivate inimestega - me võime vabalt valida, keda me oma ellu lubame ja keda mitte. Ning isekusega pole siin mingit pistmist. Kui aga on tegemist mõne "välimatu" olukorraga, siis on hea sellisele inimesele mõttes kiirata armastust ja headust, mitte minna kaasa negatiivse energiaga. Proovitud - töötab väga hästi.
02. mai 08:22 Tiina kirjutas:
Olen samuti nõus, et meile kõigile on eesmärk ärgata elule, kas läbi teise inimese, unenäo või mõne keerulise eluperioodi kaudu.
Alateadvus annab meile koguaeg sellest märku, küsimus kas me tahame ärgata ja näha elu ja surma ringlust.
Tegelikult alateadvust ei huvita see, kas inimesele meeldib üks või teine kogemus ärkamiseks, meie eesmärk on ärkamine ja seda teeb meiega alateadvuse jõud. Mida rohkem sellele vastu punnime seda rohkem me kannatame, inimese loomulik olek on olla TEMA ISE!
02. mai 09:17 Martin kirjutas:
Mida suurem on vapustus, mida raskem on olnud ebaõnnestumine, seda suurem on ärkamine. See näitab ka seda, et sind tegelikult armastatakse sinu enda sisemiste jõudude poolt.
See ei ole see, et keda Jumal armastab seda karistab, see on see, et hingemaailma rikustesse pääsevad need, kes on tugevad, sitked, läbi proovitud ja ära väntsutatud.
Ma ei ole kindlasti nõus väitega, et Jeesus Kristus oli ainus õige inimene maapeal. Me ei tea tema motiive, miks ta tegelikult ennast risti lasi lüüa, mida ta tegelikult tundis ja tahtis inimestele edasi anda, seda kõikke on edasi andnud tema jüngrid, seda siiani, tõlgendamiste ja isiklike arusaamade järgi. Pole mõtet ennast kellegist ega millegist pimestada, leidke endas oma rikkused.
02. mai 09:45 Tamara kirjutas:
Kuna minu enda elu pole olnud eriti kaunis roosinupp, olen ka mõistnud neid inimesi paremini, kes lähevad läbi tulest ja veest, teevad küll vigu ja ebaõnnestuvad aga lähevad ikka edasi.
Vabandan ette aga inimestelt, kes aina kiitlevad oma saavutustega, räägivad kui toredad nad, kahjuks ei ole neilt midagi õppida. Edu ei õpeta meile midagi, kellel on oskus oma kaotused võiduks muuta, on palju õppida, ärge kartke ebaõnnestumisi, see on ainus viis elult midagi õppida. Need kellel läheb kõik hästi, ärge olge kohtumõistjaks neile kel ei lähe, sest te ei tea milliseks võivad nad muutuda läbi kaotuste.
02. mai 11:19 Inna kirjutas:
Martin,Jeesus Kristus ei lasknud ennast risti lüüa,vaid teda löödi risti ja kui sa isegi seda ei tea,siis pole mõtet sel teemal sõna võtta.
02. mai 12:16 Martin kirjutas:
Oma isiklikus maailmavaates ja tões ta lasigi ennast risti lüüa, sest ta ei loobunud sellest ega allunud rumalate inimeste vihkamisele. Nii ongi, see on ainult väljend lasi ennast risti lüüa.
Ma arvan, et kui sa Inna oled nii teadlik Jeesus Kristusest, siis suudad ka natuke laiemalt elule vaadata. Nii need vaesed inimesed langevad jüngrite moonutatud tõlgendamiste saagiks.
Sokratesele pakuti ka enne hukkamist võimalust, et põgeneks aga ta ei teinud seda vaid jäi endale kindlaks ja võttis vastu rumalate ja õelate inimeste kohtuotsuse. St lasi ennast hukata.
02. mai 14:25 Õhtupäike :) kirjutas:
Väga sügav ja hea tekst. Kõik siin ilmas on müstika ja ärkvel olla, on ainuke viis seda kogeda...
Aitäh sulle Kaido!
02. mai 14:26 Inna kirjutas:
Martin,usu mind,ma suudan laiemalt elule vaadata ja seda tänu Pühale Vaimule ja tema juhtimisele:)Kõigile pole seda antud,aga kes usub ja palub,sellele antakse. Ei saanud aru ,mis moonutatud tõlgendamisest räägid(ega ometi mitte Piiblist),aga jah, Jehoovatunnistajad teevad seda küll kahjuks.Õnnistusi Sulle:)
02. mai 14:58 Tarmo kirjutas:
Tegelikult lüüakse ka tänapäeval inimesi risti, mitte küll nii verisel kombel aga võlts moraali ja võhiklikuse näol.
Mulle meeldib, et inimesed tahavad uurida hingeelu ja elu müstilist poolt, selline ongi õige elu. Kui keegi seda mõista ei taha, las olla nii, südames ja hinges oleme ikkagi müstikud ja looduselapsed.
02. mai 16:38 Marje kirjutas:
Kuidas seletada unes surnud inimese nägemist? Ta on juba aasta aega surnud, me polnud lähedased, aga unes näen ma teda vähemalt korra nädalas ja tundub, et tahab minu eest hoolitseda. Teeb süüa ja koristab.
Kumb meist siis rohkem elus on või reaalne siin?
Mina või see surnud inimene mu unenäos?
02. mai 17:03 Egon kirjutas:
Pole teada, miks see nii on, aga on võimalik aksepteerida seda.
02. mai 19:40 toomas11 kirjutas:
Tule taevas appi, absoluutselt ebaveenev jutt!
Peaaegu iga lõik ka üksikuna võttes on diskuteeritav ja enamikel juhtudel vastupidiste näidete najal ümberlükatav.

Sõna- ja mõistekasutus on pehmelt öeldes veider. Mängitakse erinevate mõistetega ja konstrueeritakse meelevaldseid väiteid.

Uni on uni, ärkvelolek on ärkvelolek. See, et maailma kogemine ja tunnetamine toimub suurel määral meie peades ei tähenda, et füüsilist elu olemas ei oleks. See, et sellesamas peas toimub ka unenäo nägemine, ei tähenda veel ilmtingimata, et elu olekski uni.

Jah, on teatud juhused ja kokkkulangevused, kus unes nähtu avaldub ka tegelikkuses. Aga see pole valdav, see pole igapäevaseks ja pidevaks juhindumiseks nii.

Kes ei saa aru, kus on tema pea, või mida see pea tunneb, kas ta on päriselus või oma mõtetes, kas ta on ilmsi või unes, neile soovitan: PANE PEA AHJU! Küllap sa siis aru saad :)
02. mai 21:11 unine kirjutas:
Olen õppinud siit--"EI OLE PAHA,ON VEEL AINULT HEADUSE PUUDUS"---Anna siis siia "head" kus näed "paha"
Kohe piibli alguses on öeldud,et Jumal andis Adami st.(inimese)peale tulla sügava une ja mitte kuskil pole öeldud,et see inimene oleks ärganud!Elame Adami unenäos,kus hea ja paha tundmise puu kohal antakse meile infot dualistlikuks "saamisest".Kõiges ja kõikjal on kaks omadust,kaks poolt.Jeesusest tuli KRISTUS kui ta seda taipas ja nii me kõik oleme Kristuses, aga veel unes.(dualismis,ebateadlikud oma tõelisest OLEMISEST)
Me oleme oma õpetuste "ohvrid". Tapmisest-Ka tornide pommitajad olid saanud "kasvatuse-õpetuse",et kui kätte maksad,pääsed taevasse.Kes meist ei tahaks TAEVASSE pääseda,kui oleme saanud taeva kohta infot,et see on PÜHA koht.Inimestena meil on veel selline asi kui ühine meel,aga see on dualistlik.Seetõttu me näeme vargaid,tapjaid....Ühismeele mõtteid kinni püüdes.PÜHANA dualism kaob ja jääb vaid puhas TERVE ARMASTUS.Aga veel , just nüüd, meie meel ei või olla terve,sest see mõõdab kõike dualistlikult.Oleme poolistunud ja unustanud selle tõelise PÜHA poole endast.
Ometigi seegi on täitsa terve nähtus,et me algul tapleme TÕE vastu,sest nii meid on õpetatud.Taplemine näitab meie igatsust,otsimist-terveksaamiseks.Maapealne,materialiseerunud armastus ei või olla tõeline,siin valitseb dualism-kõik sünnib ja sureb.Midagi ei jää "ellu".Sünnib selleks,et surra...Kas TÕELINE ARMASTUS võiks kaduda!!TÕELINE ARMASTUS teab sellest kõigest,aga ARMASTAB ikka.Tuleks õppida andma endale andeks,et me veel pole teadlikuks saanud.Iseenda süüdistamine ajab meie ego süüdistama teisi.Oleme ju kõik õpilased ja õpetajad teineteisele.Aga Piibliski on öeldud--kellel kõrvad,need kuulgu.Taple vastu,või ära taple,oled igal juhul PÜHA ja saad selleks jälle.
03. mai 07:18 Anu kirjutas:
Öedakse, et "Tark õpib teiste vigadest, ainult rumal õpib enda vigadest".
Mulle pole kunagi see ütlemine meeldinud ja ei ole ka nõus selle ütlemisega. See on poolik tõde sellest, kuidas inimene õpib ja teadlikumaks saab.
Pole olemas ka mingit karistusmehhanismi kuskil taevas, kes oma suva järgi meile näpuga vibutab.
Kõik oleneb enda sisemise mõõdupuu pikkusest, kui mõõdupuu on liiga lühike ja teeme asju, milleks meie hingel ei ole jõudu teha, saamegi haiget. Ego tahab seda teha, sest ego tahab alati hingevalgusest osa saada. Südame järgi tahame kõikki aidata, sekkuda pidevalt maailma ja teiste inimeste draamadesse. Loome reaalsuse, mis on teostumatu, sest keegi ei saa tegelikult kedagi aidata, sest kõik teadmised ja jõud on inimese enda sees, mis meid aitavad.
Pigem julgustada inimesel teha neid asju, mida tahab teha ja kaasatunda, kui ta ebaõnnestus, ilma hukkamõistu, halvustamiseta, kadedust tundmata. Nii suhted endaga, lastega, kallimate, lähedaste ja tuttavatega.
Kui me lõpuks teame, kuidas me tahame tunda ennast, vastuvõtta ja jagada, küll tuleb siis ka õpetaja, kes juhatab meid. Igaüks saab luua endale reaalsuse ja lõpuks tunned, et see oligi minu unistuste elu. Mis on läbi immutatud armastusest, nutust, naerust, ebaõnnestumistest, tulemistest, minemistest, pettumustest ja rõõmust, ilma igasuguse tahtmiseta uhkelda oma saavutuste üle, kurtmiseta, hädaldamiseta pettumuste üle.
Enne surma kiigud kamina ees rahulolevat ja jutustad lapselastega, kui nad viitsivad sind kuulata, kui ei viitsi on ka kõik korras.
03. mai 08:20 Egon kirjutas:
Kui see toimub peas või "teadvuses", siis, kes oled sina Kaido? Hoopis huvitavam on küsida, kes või mis on see teadvus, kus see toimub või mis lubab (aksepteerib tingimusteta) sellel toimuda :). Kui see ei ole tõeline, siis mis see on? Proovi sisemist "jah" väidet. Ükskõik, mis peas või sinu sees toimub, kontrolli, kas selle taga on sisemine jah :). Kui midagi saab toimuda, on selle taga juba olemas sisemine jah. Küsimuse võib ka teisiti sõnastada. Kas see, mis toimub, on isiklik? Kui see, mis toimub on isiklik, siis see on ego. Kui see, mis toimub ei ole isiklik, siis, kes sa oled? :) Või kes või mis on see tingimusteta teadvus, kus kõik võib toimuda :). Või teadvus ei olegi tingimusteta ja selle sees või selles võivad juhtuda vaid "sobivad" sündmused? Vaid ego ei ole alistunud "sellele mängule :)". Kaido, ära võta seda isiklikult, sel hetkel lihtsalt vaatad filmi (sel hetkel kui sa ei ole ärkvel ja miski ei ole isiklik).

Parimat,
:)
03. mai 09:38 Anu kirjutas:
Egoni küsimus Kaidole viis mind mõttele, kui palju on meil enesearengu, edu, õnne ja kõikki muid vaimseid õpetajaid.
Kui maailma tuleb aeg, kui kõik inimesed saavad nii teadlikuks endast. Tulevad toime ise oma raskuste ja saavutustega, võtavad vastutuse kõiges, mis toimub enda sees. Kuidas käituks kõik need õpetajad, kes on otsustanud olla teiste teejuhtideks.
Kas paljud solvuvad ja nutavad taga aega, kui neil oli inimeste üle mõjuvõimu.
Kibestuvad, sest nende arvates, nad on nii palju andnud, mõtlevad, et ainult tänu neile on inimesed targaks saanud.
Kiruvad inimesi tänamatuks ja ülbeteks.
Või jooksevad inimestel järel, ei te olete kõigest valesti arusaanud, mina õpetasin teile hoopis midagi muud, te peate olema õnnelikud ainult MINU sõnade järgi.
Kui palju on neid, kes vaatavad tänutundega tagasi oma õpetaja ametile ja tunneb rõõmu sellest, et inimesed saavad hakkama oma eludega, nende enda valitud teel.
See metafoor ei ole mõeldud ainult Kaidole.
Sellise metafooriga võiks läbi käia kõik inimsuhted, siis saame ehk aru kas me toidame oma ego vajadusi või tahame tõesti liigutada midagi oma hingeelus.
03. mai 10:09 Liina kirjutas:
Inimene saab elu elades teadlikumaks, see tähendab, et ta on alati ärkvel, siis langevad ära igasugused välised teejuhid ja suuna näitajad. See on loomulik arengu protsess, tegemist ei ole negatiivse inimesega, vaid enesest teadliku inimesega. Kui selliseid inimesi on meie hulgas rohkem ja aina rohkem, langeksid ära igasugused võimalused kedagi mõjutada ja elu oleks kõigi jaoks selgem.
03. mai 14:21 Marje kirjutas:
Ma jagan teiega oma järgmist unenägu:)
Ma määrisin näole mingit kreemi, mis kipitas kõvasti ja selle tagajärjel sain ma üleloomulikud võimed:)
Puhusin õrnalt ja asjad kukkusid seinalt maha , päris huvitav kogemus oli.
Siis tuli mu surnud vanaisa ( keda ma polnud jupp aega enam unes näinud)ja kukkus pikali nende asjade otsa!
Jälle surnud inimene minu unenägudes.
08. mai 09:47 Marika kirjutas:
Mina kardan natuke oma unenägusid.Ma näen unes syndmusi ja need lähevad täide.Kahjuks ei näe inimesi, kellele need sattuvad. Tavaliselt juhtuvad need inimestele keda tunnen. Olen proovinud neid magamise ajal muuta, leida mingi lahendus, kuid pole suutnud.Vaatan nagu filmi, milles teinekord olen isegi näitlejana..
Inimesed pole pahad kuigi vahetevahel käituvad pahasti, usun kogu hingest , et inimestel on head kavatsused ja me teeme teinekord halbu tegusid kuigi soovime vaid head... Oskan andestada inimestele kes minuga on halvasti käitunud. Kahjuks ei oska unustada.Ja kahjuks on olnud nii, et haiget saab teha ainult see, kes teab milline on sinu hell koht.
25. mai 11:47 Unetõlkija kirjutas:
Unest.
Unenägija näeb unes enda looduid peronaale,ehk nii see on,ta näeb ennast, aga teistes isikutes.
09. oktoober 12:22 Henry kirjutas:
olen-nõus kõigi mõtetega ja siiski - und ja une-nägemist - tuleks eristada - mõistest - unes-olek endana.
olevaid-mõtteid on palju ja midagi on jälle avaldumas - otsides-vastust - kui-tegelik on olev-elamine - nähes elu inimestena - just-kui vitraaz-oleku virtuaalsusena.
olevaid-mõtteid saab lugeda - juhul-kui kedagi-huvitab - linkidel.

http://motisklev-mote.blogspot.com/
http://issuu.com/yrolis/docs/3._une_maailm
http://issuu.com/yrolis/docs/6._une_maailm_-_uni_olekuna-_une-maailma_tunnetuse
Lisa oma kommentaar:
Sinu nimi:
Endise Eesti presidendi perenimi (kaslane):